Kamila Majewska PhD
- Role:
- specialist (research team member) in the field of work pedagogy and HR management, as well as job description preparation an competences profiles construction with regard to KPI (Key Performance Indicators) in accordance with humanistic-hermeneutical paradigm and the assumptions of sequential-transformational research model.
- Biogram:
- Professional title: teacher of mathematics and IT (2009)
- Degree: Doctor of the social science in pedagogy
- Associate professor at the Department of Didactics and Media at the Faculty of Philosophy and Social Sciences at Mikołaj Kopernik University in Toruń. Doctor of social science in pedagogy. Experienced teacher of mathematics and IT. Certified e-learning specialist. Lecturer interested in the application of the new media into the work of special needs teachers, as well as ordinary leachers of different levels. She actively cooperates with educational companies on testing and implementing innovative teaching solutions. Scholar at Bavarian State Chancellery. In 2019, she was a beneficiary of a scholarship for outstanding young scientists awarded by the Ministry of Science and Higher Education.
- Over the 10 last years she was a member of three national and one international research teams. Received and worked on 9 grants for young academic workers.
- She is the co-autor of “Learner’s activity in the Internet” (2014), “Cyber-aggression: the phenomenon, results and prevention” (2020), autor of the book: “Interactive board in teaching young learners” (2015) as well as many scientific papers published in editions of Multimedia Library of Pedagogy, „The New Educational Review”, „E-mentor”, „Resocjalizacja Polska”, „Przegląd Badań Edukacyjnych” (Educational Research Review).
- Academic/research interests:
- Kamila Majewska’s scope of interest: didactics and modern IT tools used in the work of therapists, educators and teachers of all levels.
- Publications:
Kamila Majewska is the autor of 49 printed publications. (Total of 533 points)
- 1. Majewska K., Sensory preferences of teachers in the context of computer educational tools Rusing [w:] „Przegląd Badań Edukacyjnych” 1 (31), 2020. Punktacja ministerstwa: 70 punktów.
- 2. Majewska K., Przygotowanie studentów pedagogiki resocjalizacyjnej do stosowania nowych technologii w profilaktyce problemów młodzieży [w:] „Resocjalizacja Polska” 20/2020. Punktacja ministerstwa: 70 punktów.
- 3. Majewska K., Siemieniecka D., Skibińska M., Cyberagresja: zjawisko, skutki, zapobieganie, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2020. Punktacja ministerstwa: 100 punktów.
- 4. Majewska K., Virtual consumer versus Internet creator, or attitudes of Polish teachers to online early school education: conclusions for practice [w:] „The New Educational Review” 57(3), 2019. Punktacja ministerstwa: 20 punktów.
- 5. Majewska K., The electronic register in Polish schools : studies from the level of early school education [w:] Virtuality and education, future prospects, D. Siemieniecka (red.), Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2019. Punktacja ministerstwa: 20 punktów.
- 6. Majewska K., Kwiatkowska W., Skibińska M., Forward, Polonia! A review of online educational initiatives for Polish diaspora [w:] „Acta Universitatis Nicolai Copernici. Pedagogika” 35(1), 2018. Punktacja ministerstwa: 7 punktów.
- 7. Majewska K., Trudności w nauczaniu programowania na poziomie edukacji wczesnoszkolnej z perspektywy nauczycieli - absolwentów szkół pedagogicznych [w:] „E-mentor” 3 (75), 2018. Punktacja ministerstwa: 15 punktów.
- 8. Majewska K., Siemieniecka D., Kwiatkowska W., Skibińska M., Interactive media in education [w:] ICT in educational design, processes, materials, resources. Vol. 13,
E. Baron-Polańczyk (Ed.), Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2018. Punktacja ministerstwa: 20 punktów. - 9. Majewska K., Modern educational tools in the teacher's work [w:] ”The New Educational Review” 51 (1), 2018. Punktacja ministerstwa: 8 punktów.
- 10. Majewska K., Kwiatkowska W., Skibińska M., Cultural animation in educational practice : selected activities for students of primary schools in Toruń [w:] „Studia Paedagogica Ignatiana” 12 (3), 2018. Punktacja ministerstwa: 8 punktów.
- 11. Majewska K., Kwiatkowska W., Selected aspects of ICT applications in education: inspirations by the scientific achievements of the Norwegian theoretician and researcher - Harald Nilsen [w:] „Czasopismo: Cognitive Science, New Media, Education” 2, 2017. Punktacja ministerstwa: 1 punkt.
- 12. Majewska K., Siemieniecka D., Kwiatkowska W., Skibińska M., Selected aspects of self-education of pedagogy students at Nicolaus Copernicus University in Toruń in the context of new media [w:] „Czasopismo: Cognitive Science, New Media, Education” 2, 2017. Punktacja ministerstwa: 1 punkt.
- 13. Majewska K., Siemieniecka D., Kwiatkowska W., Skibińska M., The potential of interactive media and their relevance in the education process [w:] „International Journal of Psycho-Educational Sciences” Vol. 6 no. 3, 2017. Punktacja ministerstwa: 1 punkt.
- 14. Majewska K., Kwiatkowska W., Skibińska M., Pedagogika medialna na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu jako przykład studiów stacjonarnych w formie online [w:] „E-mentor”, nr 1 (68), 2017. Punktacja ministerstwa: 15 punktów.
- 15. Majewska K., Kwiatkowska W., E-portfolio, czyli jak promować się w sieci [w:] „E-mentor”, nr 4 (66), 2016. Punktacja ministerstwa: 15 punktów.
- 16. Majewska K., Efektywność interaktywnej formy nauczania z użyciem tablicy multimedialnej [w:] „E-mentor”, nr 1 (63), 2016. Punktacja ministerstwa: 15 punktów.
- 17. Majewska K, Electronic class register in the process of teaching and upbringing [w:] D. Siemieniecka (eds.) New technologies in education and communication, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2016. Punktacja ministerstwa: 5 punktów.
- 18. Majewska K., Komputerowy system egzaminowania [w:] „E-mentor”, nr 1 (58), 2015. Punktacja ministerstwa: 15 punktów.
- 19. Majewska K., Tablica interaktywna w procesie nauczania wczesnoszkolnego, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2015. Punktacja ministerstwa: 20 punktów.
- 20. Majewska K., Siemieniecki B., Pedagogical premises of the use of tablets in the teaching process [w:] „The New Educational Review”, Vol. 42 no. 4, 2015. Punktacja ministerstwa: 15 punktów.
- 21. Majewska K., Problemy oraz oczekiwania pedagogów związane z wprowadzeniem tablicy interaktywnej do procesu kształcenia [w:] Edukacja a nowe technologie w kulturze, informacji i komunikacji, D. Siemieniecka (red.), Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2015. Punktacja ministerstwa: 4 punkty.
- 22. Majewska K., Częstotliwość oraz sposób zastosowania tablicy multimedialnej przez nauczycieli klas początkowych [w:] Pedagog we współczesnym świecie, V. Tanaś, W. Welskop (red.), Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu,
Łódź 2015. Punktacja ministerstwa: 4 punkty. - 23. Majewska K., Multimedialne gry dydaktyczne w opinii studentów edukacji wczesnoszkolnej [w:] Pedagogika XXI wieku. Dylematy i wyzwania, V. Tanaś, W. Welskop (red.), Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź 2015. Punktacja ministerstwa: 4 punkty.
- 24. Kwiatkowska W., Majewska K., Skibińska W., Umiejętności informacyjne w kontekście nowej kultury uczenia się [w:] Kultura informacyjna w ujęciu interdyscyplinarnym: teoria i praktyka. T. 1 H. Batorowska (red.), Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej. Instytut Bezpieczeństwa i Edukacji Obywatelskiej. Katedra Kultury Informacyjnej i Zarządzania Informacją, Kraków 2015. Punktacja ministerstwa: 4 punkty.
- 25. Majewska K., Dziennik elektroniczny w pracy nauczyciela [w:] „Acta Universitatis Nicolai Copernici. Pedagogika” XXXI, Zeszyt 423, Toruń 2015. Punktacja ministerstwa: 7 punktów.
- 26. Majewska K., Skibińska M., Kwiatkowska W., Aktywność uczących się w przestrzeni Internetu, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2014. Punktacja ministerstwa: 20 punktów.
- 27. Majewska K., The interactive whiteboard in working with learners : unconditional love, or a result of specific actions? [w:] „Kultura i Edukacja”, nr 5 (105), 2014. Punktacja ministerstwa: 10 punktów.
- 28. Majewska K., Efektywna nauka z tablicą interaktywną [w:] „Wychowanie na co Dzień”, nr 1-2 (220-221), 2012. Punktacja ministerstwa: 4 punkty.
- 27. Majewska K., Tablica interaktywna: nowoczesne narzędzie dydaktyczne czy jedynie modny gadżet? [w:] Nowe media w edukacji, T. Lewowicki, B. Siemieniecki (red.), Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2012. Punktacja ministerstwa: 4 punkty.
- 28. Majewska K., Przyczyny wysokiej efektywności nauczania z tablicą multimedialną [w:] Edukacja medialna w świecie ponowoczesnym, B. Siemieniecki (red.), Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2012. Punktacja ministerstwa: 4 punkty.
- 29. Majewska K, Kowalczyk M., Płeć psychologiczna a zdolność widzenia przestrzennego: badanie studentów [w:] „Przegląd Badań Edukacyjnych” nr 14, 2012. Punktacja ministerstwa: 4 punkty.
- 30. Majewska K., Ocena użyteczności tablicy multimedialnej: przegląd wyników badań [w:] „Wychowanie na co Dzień” nr 9, Toruń 2011. Punktacja ministerstwa: 4 punkty.
- 31. Majewska K., Tablica interaktywna w procesie nauczania [w:] „Wychowanie na co Dzień” nr 6, Toruń 2011. Punktacja ministerstwa: 4 punkty.
- Passions:
- I devote my free time to music and nature, which according to S. Sharon and B. Bagiński create the most beautiful pieces…
- “Sound is a vibration that has become audible. If our hearing could pick up the whole sound spectrum in all frequencies and intensities, we would hear music from flowers and grass, mountains and valleys, singing of the sky and stars, and symphonies of our own body. (…) the whole Space is full of sound, and every celestial body has its own song."




