IMG 7848

dr Kamila Majewska

  1. Rola w projekcie
  • specjalista (członek zespołu badawczego) realizujący zadania badawcze z zakresu pedagogiki pracy i zarządzania zasobami ludzkimi, między innymi w zakresie opisu ról zawodowych
    i budowania profili kompetencyjnych z uwzględnieniem KPI  (Key Performance Indicators), zgodnie z paradygmatem humanistyczno-hermeneutycznym i założeniami  sekwencyjno-transformacyjnego modelu badawczego.
  1. Biogram
  • Tytuł zawodowy: nauczyciel matematyki oraz informatyki (2009 r.)
  • Stopień naukowy: doktor nauk społecznych z zakresu pedagogiki (2013 r.)
  • Adiunkt w Katedrze Dydaktyki i Mediów Wydziału Filozofii i Nauk Społecznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Doktor nauk społecznych z zakresu pedagogiki. Doświadczony nauczyciel matematyki i informatyki. Certyfikowana specjalistka z zakresu e-nauczania. Wykładowca związany z obszarem zastosowania nowych mediów  w pracy pedagogów specjalnych oraz nauczycieli różnych szczebli. Aktywnie współpracuje z firmami edukacyjnymi w zakresie opracowywania oraz testowania innowacyjnych rozwiązań dydaktycznych. Stypendystka Bawarskiej Kancelarii Państwowej. W 2019 roku otrzymała stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla wybitnych młodych naukowców.
  • W ciągu minionych dziesięciu lat była członkiem trzech ogólnopolskich zespołów badawczych oraz jednego miedzynarodowego. Pozyskała oraz zrealizowała badania w ramach 9 grantów dla młodych pracowników nauki.
  • Jest współautorką pozycji „Aktywność uczących się w przestrzeni Internetu” (2014), „Cyberagresja: zjawisko, skutki, zapobieganie” (2020) oraz autorką książki „Tablica interaktywna w procesie nauczania wczesnoszkolnego” (2015), jak również licznych prac naukowych ukazujących w wydaniach zbiorowych „Multimedialnej Biblioteki Pedagogicznej”, „The New Educational Review”, „E-mentor”, „Resocjalizacja Polska”, „Przegląd Badań Edukacyjnych”.
  1. Zainteresowania naukowe, badawcze
  • Zastosowania naukowe oraz badawcze dr Kamili Majewskiej koncentrują się wokół dydaktyki oraz nowoczesnych narzędzi technologii informacyjnej stosowanych w pracy terapeutów, pedagogów oraz nauczycieli różnych szczebli.
  1. Publikacje
  • Dr Kamila Majewska jest autorką 49 pozycji drukowanych (łączna liczba punktów 533).
  • Majewska K., Sensory preferences of teachers in the context of computer educational tools Rusing [w:] „Przegląd Badań Edukacyjnych” 1 (31), 2020. Punktacja ministerstwa: 70 punktów.
  • Majewska K., Przygotowanie studentów pedagogiki resocjalizacyjnej do stosowania nowych technologii w profilaktyce problemów młodzieży [w:]Resocjalizacja Polska” 20/2020. Punktacja ministerstwa: 70 punktów.
  • Majewska K., Siemieniecka D., Skibińska M., Cyberagresja: zjawisko, skutki, zapobieganie, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2020. Punktacja ministerstwa: 100 punktów.
  • Majewska K., Virtual consumer versus Internet creator, or attitudes of Polish teachers to online early school education: conclusions for practice [w:] „The New Educational Review”  57(3), 2019. Punktacja ministerstwa: 20 punktów.
  • Majewska K., The electronic register in Polish schools : studies from the level of early school education [w:] Virtuality and education, future prospects, D. Siemieniecka (red.), Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2019. Punktacja ministerstwa: 20 punktów.
  • Majewska K., Kwiatkowska W., Skibińska M., Forward, Polonia! A review of online educational initiatives for Polish diaspora [w:] „Acta Universitatis Nicolai Copernici. Pedagogika” 35(1), 2018. Punktacja ministerstwa: 7 punktów.
  • Majewska K., Trudności w nauczaniu programowania na poziomie edukacji wczesnoszkolnej z perspektywy nauczycieli - absolwentów szkół pedagogicznych [w:] „E-mentor” 3 (75), 2018. Punktacja ministerstwa: 15 punktów.
  • Majewska K., Siemieniecka D.,  Kwiatkowska W., Skibińska M., Interactive media in education [w:] ICT in educational design, processes, materials, resources. Vol. 13,
    E. Baron-Polańczyk (Ed.), Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2018. Punktacja ministerstwa: 20 punktów.
  • Majewska K., Modern educational tools in the teacher's work [w:] ”The New Educational Review” 51 (1), 2018. Punktacja ministerstwa: 8 punktów.
  • Majewska K., Kwiatkowska W., Skibińska M., Cultural animation in educational practice : selected activities for students of primary schools in Toruń [w:] „Studia Paedagogica Ignatiana” 12 (3), 2018. Punktacja ministerstwa: 8 punktów.
  • Majewska K., Kwiatkowska W., Selected aspects of ICT applications in education: inspirations by the scientific achievements of the Norwegian theoretician and researcher - Harald Nilsen [w:] „Czasopismo: Cognitive Science, New Media, Education” 2, 2017. Punktacja ministerstwa: 1 punkt.
  • Majewska K., Siemieniecka D.,  Kwiatkowska W., Skibińska M., Selected aspects of self-education of pedagogy students at Nicolaus Copernicus University in Toruń in the context of new media [w:] „Czasopismo: Cognitive Science, New Media, Education” 2, 2017. Punktacja ministerstwa: 1 punkt.
  • Majewska K., Siemieniecka D.,  Kwiatkowska W., Skibińska M., The potential of interactive media and their relevance in the education process [w:] „International Journal of Psycho-Educational Sciences” Vol. 6 no. 3, 2017. Punktacja ministerstwa: 1 punkt.
  • Majewska K., Kwiatkowska W., Skibińska M., Pedagogika medialna na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu jako przykład studiów stacjonarnych w formie online [w:] „E-mentor”, nr 1 (68), 2017. Punktacja ministerstwa: 15 punktów.
  • Majewska K., Kwiatkowska W., E-portfolio, czyli jak promować się w sieci [w:] „E-mentor”, nr 4 (66), 2016. Punktacja ministerstwa: 15 punktów.
  • Majewska K., Efektywność interaktywnej formy nauczania z użyciem tablicy multimedialnej [w:] „E-mentor”, nr 1 (63), 2016. Punktacja ministerstwa: 15 punktów.
  • Majewska K, Electronic class register in the process of teaching and upbringing [w:] D. Siemieniecka (eds.) New technologies in education and communication, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2016. Punktacja ministerstwa: 5 punktów.
  • Majewska K., Komputerowy system egzaminowania [w:] „E-mentor”, nr 1 (58), 2015. Punktacja ministerstwa: 15 punktów.
  • Majewska K., Tablica interaktywna w procesie nauczania wczesnoszkolnego, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2015. Punktacja ministerstwa: 20 punktów.
  • Majewska K., Siemieniecki B., Pedagogical premises of the use of tablets in the teaching process [w:] „The New Educational Review”, Vol. 42 no. 4, 2015. Punktacja ministerstwa: 15 punktów.
  • Majewska K., Problemy oraz oczekiwania pedagogów związane z wprowadzeniem tablicy interaktywnej do procesu kształcenia [w:] Edukacja a nowe technologie w kulturze, informacji i komunikacji, D. Siemieniecka (red.), Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2015. Punktacja ministerstwa: 4 punkty.
  • Majewska K., Częstotliwość oraz sposób zastosowania tablicy multimedialnej przez nauczycieli klas początkowych [w:] Pedagog we współczesnym świecie, V. Tanaś, W. Welskop (red.), Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu,
    Łódź 2015. Punktacja ministerstwa: 4 punkty.
  • Majewska K., Multimedialne gry dydaktyczne w opinii studentów edukacji wczesnoszkolnej [w:] Pedagogika XXI wieku. Dylematy i wyzwania, V. Tanaś, W. Welskop (red.), Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź 2015. Punktacja ministerstwa: 4 punkty.
  • Kwiatkowska W., Majewska K., Skibińska W., Umiejętności informacyjne w kontekście nowej kultury uczenia się [w:] Kultura informacyjna w ujęciu interdyscyplinarnym: teoria i praktyka. T. 1 H. Batorowska (red.), Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej. Instytut Bezpieczeństwa i Edukacji Obywatelskiej. Katedra Kultury Informacyjnej i Zarządzania Informacją, Kraków 2015. Punktacja ministerstwa: 4 punkty.
  • Majewska K., Dziennik elektroniczny w pracy nauczyciela [w:] „Acta Universitatis Nicolai Copernici. Pedagogika” XXXI, Zeszyt 423, Toruń 2015. Punktacja ministerstwa: 7 punktów.
  • Majewska K., Skibińska M., Kwiatkowska W., Aktywność uczących się w przestrzeni Internetu, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2014. Punktacja ministerstwa: 20 punktów.
  • Majewska K., The interactive whiteboard in working with learners : unconditional love, or a result of specific actions? [w:] „Kultura i Edukacja”, nr 5 (105), 2014. Punktacja ministerstwa: 10 punktów.
  • Majewska K., Efektywna nauka z tablicą interaktywną [w:] „Wychowanie na co Dzień”, nr 1-2 (220-221), 2012. Punktacja ministerstwa: 4 punkty.
  • Majewska K., Tablica interaktywna: nowoczesne narzędzie dydaktyczne czy jedynie modny gadżet? [w:] Nowe media w edukacji, T. Lewowicki, B. Siemieniecki (red.), Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2012. Punktacja ministerstwa: 4 punkty.
  • Majewska K., Przyczyny wysokiej efektywności nauczania z tablicą multimedialną [w:] Edukacja medialna w świecie ponowoczesnym, B. Siemieniecki (red.), Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2012. Punktacja ministerstwa: 4 punkty.
  • Majewska K, Kowalczyk M., Płeć psychologiczna a zdolność widzenia przestrzennego: badanie studentów [w:] „Przegląd Badań Edukacyjnych” nr 14, 2012. Punktacja ministerstwa: 4 punkty.
  • Majewska K., Ocena użyteczności tablicy multimedialnej: przegląd wyników badań [w:] „Wychowanie na co Dzień” nr 9, Toruń 2011. Punktacja ministerstwa: 4 punkty.
  • Majewska K., Tablica interaktywna w procesie nauczania [w:] „Wychowanie na co Dzień” nr 6, Toruń 2011. Punktacja ministerstwa: 4 punkty.
  1. Pasje / działalność pozanaukowa / zainteresowania
  • W czasie wolnym oddaje się muzyce i przyrodzie, która jak zauważa S. Sharamon i B. Bagiński tworzy najpiękniejsze utwory…
    „Dźwięk jest wibracją, która stała się słyszalna. Gdyby nasz słuch mógł odbierać całe spektrum dźwiękowe we wszystkich częstotliwościach i każdym natężeniu, to słyszelibyśmy muzykę kwiatów i traw, gór i dolin, śpiew nieba i gwiazd, a także symfonie naszego własnego ciała. (…) cały Kosmos pełen jest dźwięków, a każde ciało niebieskie ma swoją własną pieśń.”