
dr Edyta Łyszkowska
- Rola w projekcie
- członek zespołu
- Biogram
- pracę doktorską obroniła w 2007 roku na Wydziale Nauk Społecznych i Sztuki Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego pod kierownictwem wybitnego naukowca i pedagoga Prof. zw. Zbigniewa Kwiecińskiego z zakresu pedagogiki. W 1997 roku zdobyła tytuł magistra ekonomii na kierunku Zarządzanie i Marketing w Szkole Głównej Handlowej (SGH) w Warszawie.
- Przez szesnaście lat pełniła funkcję rzecznika prasowego instytutu badawczego AGB Nielsen Media Research (który zajmuje się badaniami oglądalności telewizyjnej) oraz eksperta i mediowego komentatora wydarzeń telewizyjnych. W sumie posiada ponad 20 letnie doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi, systemach komunikacyjnych, w marketingu w różnych korporacjach i firmach: Nielsen Media Research, Ernst&Young, Twój Styl, Hotel Marriott. Współpraca w charakterze wykładowcy z Wydziałem Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego, Uczelnią Warszawską im. Marii Skłodowskiej – Curie, Wyższą Szkołą Informatyki, Zarządzania i Administracji w Warszawie, Społeczną Akademią Nauk, Clark University, z Kołem Naukowym Studentów Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego i innymi uczelniami. Autorka wielu artykułów eksperckich w prasie branżowej dotyczących telewizji, programów telewizyjnych, kanałów tematycznych.
- Zainteresowania naukowe, badawcze
- Zainteresowania naukowe dotyczą szeroko pojętej komunikacji, zarządzaniem zasobami ludzkimi, pracy w zespołach międzykulturowych w aspekcie antropologicznym, implementacja strategii lean management z uwzględnieniem Key Performance Indicators, psychologii rozwoju i socjologii (w tym badań marketingowych). Wyniki swoich badań prezentowała na licznych konferencjach, w artykułach naukowych, książkach.
- Publikacje
- Uwarunkowania socjopedagogiczne akulturacji młodzieży i dorosłych w turystyce i migracjach polsko-ukraińskich
W: Turystyka młodzieżowa w wybranych krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Uwarunkowania ekonomiczne i pedagogiczno-zdrowotne, UWMSC, Warszawa 2013 . - Dziecko wobec wyzwań współczesnej kultury medialnej w: Psychologiczne aspekty kształcenia i wychowania, Uczelnia Warszawska im. Marii Skłodowskiej-Curie, Wyższa Szkoła Informatyki, Zarządzania i Administracji w Warszawie, Instytut Studiów Międzynarodowych i Edukacji w Warszawie, Warszawa 2013, s 292 – 303.
- Edukacja dorosłych w kontekście reformy szkolnictwa wyższego w: Problemy edukacji zawodowej w Europie Środkowej i Wschodniej, UW MSC, Narodowa Akademia Nauk Ukrainy, Instytut Studiów Międzynarodowych i Edukacji Humanum w Warszawie, Warszawa 2013. S. 84 – 94.
- Edukacja dorosłych w świetle statystyk, Zeszyt Naukowy UWMSC, 3(41)/2013, Warszawa 2013. S. 98-113
- Edukacyjny wpływ telewizji na proces pogłębiania świadomości społecznej w zakresie osób niepełnosprawnych w: Edukacyjne i socjalne aspekty rozwoju społeczeństw, Uczelnia Warszawska im. Marii Skłodowskiej-Curie Instytut Studiów Międzynarodowych i Edukacji Humanum w Warszawie, Vysoká škola medzinárodnémo podnikania ISM Slovakia w Prešove, Винницкий кооперативный институт “Україна” Warszawa 2013, s. 116 – 130.
- Poglądy młodzieży polskiej i rosyjskiej na kwestie kulturowo-edukacyjne, Zeszyt Naukowy UWMSC, Warszawa 2013.
- Pracownicy naukowo-dydatktyczni o pracy w szkolnictwie wyższym, współ. Krystyna Rybińska, Zeszyty Naukowe UWMSC, 4(42)/2013, Warszawa
- Pedagogika społeczna w ujęciu Aleksandra Kamińskiego, Pojutrze. Myśli Aleksandra Kamińskiego, red. A. Janowski, K. Bocheńska, J. Czarkowski, UWMSC, Warszawa 2014, ISbn 978-83-937651-9-5, s. 213-226
- Kulturowe i ekonomiczne zmiany w turystyce w podejściu do kobiet [w:] Turystyka M. Dębski, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie”, Łódź 2015
- Rola nowych mediów w procesie komunikacji firmy z otoczeniem, Edyta Łyszkowska w: Komunikacja marketingowa we współczesnych działaniach pro wizerunkowych, M. Dębski, A. Jupowicz-Ginalska, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, T. XV, Z 4, cz. 1, Wyd. SAN, Łódź, 2014, s. 31-42, ISSN 1733-2486, http://piz.san.edu.pl/docs/e-XV-4-1.pdf, (8 punktów)
- Pedagogika społeczna w ujęciu Aleksandra Kamińskiego,w: Myśli Aleksandra Kamińskiego, E. Łyszkowska, red. A. Janowski, K. Bocheńska, J. Czarkowski, UWMSC, Warszawa 2014, ISBN 978-83-937651-9-5, s. 213-226 (4 punkty)
- Rodzina – szkoła. Progres czy regres w obszarze fundamentalnych kręgów społecznych w myśl teorii Aleksandra Kamińskiego, w: Kręgi na wodzie, red. A. Janowski, K. Bocheńska-Włostowska, J. Czarkowski, E. Łyszkowska, Warszawa 2015, ISBN 978-83-939355-3-6, s. 133-147. (4 punkty)
- Edukacyjny wpływ telewizji na proces pogłębiania świadomości społecznej w zakresie osób niepełnosprawnych w: Edukacyjne i socjalne aspekty rozwoju społeczeństw, Uczelnia Instytut Studiów nad Filozofią Słowiańską im. Św. Cyryla i Metodego Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie Warszawa 2015, s. 105 – 118, ISBN 978-83-7520-186-4. (4 punkty) )
- Edukacja i życie codzienne studentów w Polsce i Rosji, współautor Edyta Łyszkowska z: Agnieszka Serafin, Jerzy Chorążuk, Krzysztof Kandefer, Maciej Dębski, Zdzisław Sirojć. Autorka rozdziałów: Media w życiu studentów, Zamiast zakończenia czyli wnioski i uwagi o niektórych aspektach życia młodych Polaków i Rosjan, Summary, Wydawnictwo SPOŁECZNE TOWARZYSTWO POLSKA – WSCHÓD, UCZELNIA WARSZAWSKA MARII SKŁODOWSKIEJ – CURIE, Warszawa 2015.
- Evolving attitude to women in tourism industry from cultural and economic, Edyta Łyszkowska w: Zarządzanie w regionie turystycznym, red. Dębski, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, XVI T. 4 Zeszyt, II część, Wyd. Społecznej Akademii Nauk, Łódź – Warszawa 2015, ISSN 1733-2486, s. 191 – 200. (8 punktów)
- Analysis of media consumption among Polish and Russian students, Journal of Intercultural Management, 2016, ISSN 2080-0150, Vol. 8 (1), January 2016, Wyd. Clark University, Społeczna Akademia Nauk, s. 71-90. (10 punktów)
- E-learning we współczesnej dydaktyce, w Zeszyty Naukowe 3/53 2016, Warszawa 2016, ISSN 1897-2500 (7 punktów) , ss. 301-316, http://www.uczelniawarszawska.pl/2016.php
- Wstęp W: Redakcja książki: E. Łyszkowska, K. Bocheńska-Włostowska, M. Kuskowski, Problemy badawcze w ujęciu pedagogicznym, Warszawa 2015, Wyd. UWMSC, ISBN …., . s. 4-6. (Afiliowane UW MSC)
- Autorytet w wychowaniu w świetle mediów w: J. Czarkowski, Warszawa 2016, w druku.
- Polish and Russian students education and everyday life In Poland and Russia – summary of the book w: Zeszyty Naukowe Uczelni Warszawskiej im. Marii Skłodowskiej – Curie 4(54)/2016, ISSN 1897-2500, s. 229 – 234.
- Addiction or Requirements of Contemporary Life? Use of New Media and Technologies by the Students in the Light of Quantitative Survey , Łyszkowska[w:] Communication. Man. Media, red. K. Bocheńska, A. Janus, Wyd. Szkoła Wyższa im. Bogdana Jańskiego i Ruzomberok Verbum, 2016, ISBN 978 – 83-87897-20-8, ISBN 978-80-561-0376-0, s. 25-48.
- Wpływ współczesnego wychowania dzieci i młodzieży na aktywność w sieciach społecznych, E.Łyszkowska w:Europaische Akademie der Naturwissenschaften, Przedszkole i szkoła, Hannover 2017 ISBN 978-3-00-057823-6, 123 -138.
- E-learning we współczesnej dydaktyce (10/20), Zeszyty Dydaktyczne, Płock 2013, w druku.
- Twórczość i życie Janusza Tarnowskiego w ujęciu personalno-egzystencjalnym, Rocznik Andragogiczny 2012, wyd. Akademickie Towarzystwo Andragogiczne, Warszawa - Płock 2012 s. 286 – 403.
- Dyferencjacja procesu uczenia się u osób dorosłych w teorii i w praktyce (w: ) Zeszyty Naukowe „Praktyczne aspekty edukacji i promocji zdrowia” nr 26, Wyd. UW MSC, Warszawa 2012
- Etapy życia zawodowego a podstawa planowania aktywności zawodowej. Rocznik Andragogiczny 2010, wyd. Akademickie Towarzystwo Andragogiczne, Warszawa - Płock 2010 s. 209-220.
- Socjopedagogiczne przejawy bierności jako współczesna tendencja okresu transformacji, [w:] Socjologiczne i pedagogiczne aspekty transformacji w Europie Środkowej i Wschodniej, . (red.nauk.) Z. Sirojć, Warszawa Legnica 2010. S. 77 – 87.
- Personalizm we współczesnej pedagogice, E. Łyszkowska [W:] Wybrane problemy współczesnej edukacji H. Bednarski, Z. Sirojć (red. nauk.) Warszawa 2010.
- Recenzja podręcznika akademickiego „Pedagogika medialna”, tom 1 i 2, E. Łyszkowska, Warszawa 2009, Zeszyty Naukowe, Społeczno – ekonomiczne wyzwania edukacji, nr 29.
- Turystyka w kontekście zmian kulturowych, społecznych i ekonomicznych ról kobiet, E. Łyszkowska (w: ) Zeszyty Naukowe „Z zagadnień rozwoju turystyki” nr 26, Wyd. UW MSC, Warszawa 2009.
- Chrześcijańska pedagogika personalno-egzystencjalna w osobie Prof. Janusza Tarnowskiego, E. Łyszkowska (w:) Księga Pamiątkowa z okazji jubileuszu dla księdza Janusza Tarnowskiego, Wyd. Oficyna Wydawniczo-Poligraficzna „Adam”, Warszawa 2009.
- Zachowania mimetyczne kobiet pod wpływem telewizji i doświadczeń codzienności. Studium socjopedagogiczne, E. Łyszkowska, Wyd. Impuls, Warszawa 2009.
- Zachowania mimetyczne kobiet pod wpływem telewizji i doświadczeń codzienności, E. Łyszkowska (w:) Współobecne dyskursy, R. Borowicz (red.) Wyd. UMK, Toruń 2008. - Monografia
- Polish women’s mimetic behavior under TV influence, Łyszkowska (w:) Researching Gender in Adult Learning, ESREA, Switzerland, 2008.
- Preferencje i zachowania telewizyjne kobiet, E. Łyszkowska (w:) Przywiązanie i przekraczanie, J. Ostrouch (red.), Wyd. UWM, Olsztyn 2006.
- Młoda kobieta jako telewidz, Łyszkowska, współautorka A. Sojka, Studia Laurentiana, Kraków 2006.
- Starsza kobieta w reklamie Łyszkowska współautorka tekstu A. Sojka (w:) Starsze kobiety w kulturze i społeczeństwie, E. Zierkiewicz (red.) Wydawnictwo MarMar, Wrocław 2005.
Publikacje branżowe:
- E. Łyszkowska, Podsumowanie 2008 roku na rynku telewizyjnym kanałów tematycznych, Telekabel, Raport kanały tematyczne, kwiecień 2009.
- E. Łyszkowska, Podsumowanie 2007 roku na rynku telewizyjnym kanałów tematycznych, Telekabel, Raport kanały tematyczne, kwiecień 2008.
- E. Łyszkowska, Podsumowanie 2006 roku na rynku telewizyjnym kanałów tematycznych, Telekabel, kwiecień 2007.
- E. Łyszkowska (współautor T. Iwiński), Podsumowanie roku telewizyjnego 2007, luty 2008,
- E. Łyszkowska (współautor T. Iwiński), Podsumowanie roku telewizyjnego 2006, luty 2007,
- E. Łyszkowska (współautor T. Iwiński) wydanie AGB Nielsen Media Research.
- E. Łyszkowska, Podsumowanie roku telewizyjnego 2005, luty 2006, wydanie AGB Nielsen Media Research.
- E. Łyszkowska, Podsumowanie roku telewizyjnego 2004, luty 2005, wydanie AGB Polska.
- E. Łyszkowska, Podsumowanie roku telewizyjnego 2003, marzec 2004, wydanie AGB Polska.
- E. Łyszkowska, Podsumowanie roku telewizyjnego 2002, luty 2003, wydanie AGB Polska.
- E. Łyszkowska, Podsumowanie roku telewizyjnego 2001, luty 2002, wydanie AGB Polska.
- E. Łyszkowska, Po Milionerach, Impact, marzec 2003, nr 3.
- E. Łyszkowska, Magazyny na ekranie, Impact, styczeń/luty 2003, Nr 1-2.
- E. Łyszkowska, Kanały tematyczne, Impact, czerwiec 2002, Nr 6.
- E. Łyszkowska, Seriale i telenowele, Impact, czerwiec 2002, Nr 6.
- E. Łyszkowska, Nowe stacje telewizyjne, Impact, maj 2002, Nr 5.
- E. Łyszkowska, Stacje radiowe w telewizji, Impact, marzec 2002, Nr 3.
- E. Łyszkowska, Kolejny rekord Adama Małysza, Impact, marzec 2002, Nr 3.
- E. Łyszkowska, Co oglądaliśmy - 2001, Impact 2002, Nr 2.
- E. Łyszkowska, Prasa na wizji, Impact, styczeń 2002, nr 1.
- E. Łyszkowska, Zmierzch reality show?, Impact, grudzień 2001, nr 11.
- E. Łyszkowska, Dwa razy Big Brother, Impact, październik 2001, nr 9.
- E. Łyszkowska, Wielki sukces Wielkiego Brata, Impact , lipiec/sierpień 2001, nr 7.
- E. Łyszkowska, Główne trendy w telewizji na świecie, Impact, czerwiec 2001, nr 6.
- E. Łyszkowska, Reklamy z infolinią, Impact, kwiecień 2001, nr 4.
- Ponadto komentarze Edyty Łyszkowskiej jako medioznawcy dotyczące trendów oglądalności telewizyjnej można znaleźć w Gazecie Wyborczej, Rzeczpospolitej, Życiu Warszawy, Nowym Dniu, portale internetowe: Wirtualne Media, MediaRun i inne.
- Pasje / działalność pozanaukowa / zainteresowania
- W ramach zainteresowań pozanaukowych interesuje się szeroko pojętą iberystyką.




